Curriculum vitae
Jo Walbers (°1954) studeerde Germaanse filologie (Nederlands-Duits, literatuur) aan de KULeuven.Hij startte zijn creatieve carrière in 1979 als copywriter bij McCann-Ericksson en groeide achtereenvolgens door in de grootste reclamebureaus van België: Ogilvy-Mather, SSC&B Lintas, Leo Burnett en opnieuw McCann. Daar schreef hij voor de detergentgigant Henkel bijvoorbeeld de klassiek geworden slogan „Per. Het leven is meer dan afwassen alleen“.
Hij werd creative director bij Impact-FCB, nadien bij EMC/FCB en Gatsby Advertising. Bij EMC verzorgde hij voor het automerk Mazda tevens de internationale creatieve cöordinatie voor Scandinavë en de Benelux. In 1993 startte hij zijn eigen reclamebureau 7Beaufort, het bureau van onder andere de kikker van Motilium en talrijke campagnes voor de bieren van Hoegaarden.
Sinds een vijftal jaren legt hij zich met zijn vennootschap Steam Engine toe op het faciliteren van brainstormings.
Hij spreekt Nederlands, Frans, Duits, Engels en ... Afrikaans.